Retribution

En skräckfilm jag såg klippt för ett par år sedan. Jag råkade av en ren tillfällighet få tag i den, så jag bestämde mig för att införskaffa den och se den igen.

Den misslyckade konstnären George Miller bestämmer sig för att slänga in handduken och hoppar ifrån taket på huset där han bor. Han överlever mirakulöst och efter tre månader på sjukhus och en hel del stöd och samtal med psykologen Dr. Jennifer Curtis får han livslusten tillbaka.

Miller lider dock av underliga mardrömmar och när han kommit hem märker han snart att mardrömmarna kan vara verkligare än vad han till en början velat tro. Håller Miller på att bli tokig.. eller är det någonting annat som försiggår?

Filmen levererar ingenting nytt, men den ger också oss fans av skräckgenren vad vi vill se. Den innehåller lite våld (som dessvärre är bortklippt i den svenska VHS-releasen), en story som utvecklar sig allt eftersom fortskrider och riktigt bra skådespelare.

Dennis Lipscomb är råbra i rollen som Miller och Suzanne Snyder (som året efter var med i Return Of The Living Dead Part II och Killer Klowns From Outer Space) är söt och gör en ganska trovärdig insatts som prostituerad. Vi ser även Hoyt Axton (Gremlins) i en biroll som kommisarie, Tony Cox (Bad Santa, Date Movie, Epic Movie, Disaster Movie) som en av grannarna till Miller, samt Danny D. Daniels (Naked Gun 33 1/3: The Final Insult, Ace Ventura: When Nature Calls) som rastadoktor (eller vad han skulle föreställa).

Den var lika bra som jag mindes den. Är man ute efter en ganska hygglig och välspelad skräckis från sent 80-tal tycker jag man ska rota reda på den här. Det är den värd.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0095984/

Kommentarer
Postat av: HA

Klassiker. Hade den på piratkopia back in da dayz. Det var nån fin scen med en gaffeltruck om jag inte minns fel.

2009-01-13 @ 11:23:52
URL: http://glob.heltperfekt.com
Postat av: Vahetere...Orka?

Hehe, coolt. Vet inte riktigt om det är en gaffeltruck, men jag tror det är en truck med en sån där säkerhetskorg som.. eh.. gör det otrevligt för en kille. :)

2009-01-13 @ 17:16:11
URL: http://vahetereorka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0