Dead Fury

Från skaparen av City Of Rott.

När Max, Pop, Jen och Jake är ute i skogen på en privatägd mark för att jaga, fastän det inte är säsong, stöter de på en vandrare som attackerar Jake. Snett efter tar de sig till en intilliggande stuga som visar sig tillhöra en familj som med hjälp av mörka krafter besätter de levande för att utkräva hämnd på levande.

Med tanke på att jag gillade City Of Rott så hade jag relativt höga förhoppningar på den här filmen. Och jag fick lite mer än vad jag väntat mig.

Humorn var på hög nivå, till ungefär halva filmen då den började dala tack vare att händelseförloppet blev ganska upprepande. Slutet var inte speciellt genomtänkt heller tyckte jag. Animationerna var som i City Of Rott, flashaktiga.

Det märks ganska lång väg att Sudol har fått inspiration från klassiker som Evil Dead och The Hills Have Eyes, och att han skojar med dem. Storyn är lik Evil Dead och huvudkaraktären, Max, liknar faktiskt Bruce Campbell's karaktär Ash ifrån Evil Dead filmerna. Utöver att Sudol har använt ett Bruce Campbell-liknande utseende för Max får vi se ett kärt återseende av karaktären Fred från City Of Rott, fast under namnet Pop.

Hur som helst så gillade jag filmen, fastän den dalade. Den var skojig och en riktig gorefest vilket föll mig i smaken.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt1282036/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0