Children Of The Corn: Revelation

Sjunde och, förhoppningsvis, den sista delen om de mordiska ungjävlarna.

Efter att Jamie har försökt att kontakta sin mormor under en veckas tid utan att ha lyckats beger hon sig till hennes senast kända adress i Omaha. Jamie kommer till ett gammalt förfallet lägenhetshus som ser ut att kunna braka ihop när som.

Strax efter att hon har kommit fram stöter hon på två barn som beter sig underligt. Hon börjar gräva i sin mormors försvinnande och upptäcker att hennes mormor har ett mörkt förflutet som involverade en liten stad vid namn Gatlin...

Jag har inte så mycket att säga. Filmen var vad jag förväntat mig. Skräp. Claudette Mink som spelar Jamie är het, lika så är Crystal Lowe som spelar Jamie's mormors granne som är prostituerad. Mycket mer än så hurrade jag inte över.

Det tog runt halva filmen innan något av intresse egentligen inträffade och filmen hade egentligen inte speciellt stor koppling till resten av serien, mer än att Michael Ironside's karaktär, som är en prälle, säger "Han Som Går Bakom Raderna", en gång i hela filmen. Plus att det växer upp ett majsfält utanför och inne i lägenhetshuset. Och så att Gatlin nämns. Barnen har inte speciellt stor roll i filmen egentligen, utan skymtar förbi då och då.

Jag är visserligen glad över att jag slipper höra deras jävla svammel om "Han Som Går Bakom Raderna" hela tiden, men det här är löjligt. Hade de kallat filmen Revelation, enbart, hade jag givetvis tyckt att den var lika värdelös men den hade varit mer värdig då. Istället väljer de att kalla den Children Of The Corn: Revelation och dyngar ner ett namn som redan är nerdyngat flertalet gånger.

Hur som helst. Skådespelarna är B-skådisar, men jag brukar gilla Michael Ironside's insattser så honom godkänner jag även i den här filmen (ja, han gör faktiskt ett bra jobb även i den här sörjan). Effekterna är skrattretande dåligt gjorda datoreffekter. Något speciellt våld är det egentligen inte, det där ett par stycken efter ungefär halva filmen (efter att de har pratat i 40 min alltså).

Sist men inte minst: undvik till vilket pris som helst. Skräp.

http://www.imdb.com/title/tt0279730/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0