Children Of The Corn 666: Isaac's Return

John Franklin återvänder i den sjätte installationen av Children Of The Corn, som Isaac (ledarsnorisen i den första filmen).

Hannah är på väg till den lilla staden Gatlin (från första filmen) för att ta reda på vem hennes biologiska moder är. Väl i Gatlin råkar hon av misstag väcka Isaac, som legat i koma i 19 år och Isaac tänker fullfölja profetian en gång för alla.

Natalie Ramsey (Cherry Falls), Stacy Keach (Class Of 1999) och Gary Bullock (som var med i Children Of The Corn 5) är tre av skådespelarna vi bjuds på i den här filmen, utöver Franklin. Gör de ett bra jobb? Jo då. Relativt. Lagomt trovärdiga.

Är filmen bra då? Ingen aning. Jag begrep knappt halva filmen. Filmen kretsar som sagt kring en brutta (Ramsey) som åker till Gatlin för att leta efter sin mor (snark), väcker Isaac som legat i koma i en herrans massa år genom att peta på hans pekfinger (eh?) och han tänker fortfarande fullfölja profetian. Ok. Fine. Bra. Det är bara några fel. Jag hade för det första för mig att Isaac dog i första filmen, men han verkar inte ha en skråma på sig utan ligger enbart i koma. Underligt. För det andra, 1999-19 = 1980. Första filmen gjordes 1984, dvs 4 år efter angivet datum. Ok. Bra. Ännu ett fel. Sen är det en massa andra fel utöver dom, exempelvis (vad jag förstod iaf) att barnen som var med i första filmen är nu föräldrar till de "barn" (yngre vuxna, skulle jag kalla dom) som ska bilda kulten ihop med Isaac.

Ja, ni fattar. Filmen innehåller så många fel att det är obegripligt. Vad jag inte begrep med filmen var ungefär halva, som sagt. Det händer en massa saker i filmen som de skiter fullkomligen i att förklara, så tittaren sitter som ett frågetecken. Dessutom tyckte jag mer än halva filmen gick åt för att karaktärerna skulle prata en massa skit.

Jag har läst ett par kommentarer på IMDB om att det här är den bästa uppföljaren till Children Of The Corn. Öhm. Har de personerna missat 2 - 5? Visserligen är ingen av dom filmerna något vidare heller, men ändå. Dom är faktiskt bättre (räkna bort trean, givetvis) än den här sörjan.

Med tanke på de 4 första uppföljarna, som faktiskt innehöll en del gore, trodde jag att även den här skulle innehålla på ett ungefär lika mycket. Jag trodde att de som gjort filmen skämtade när goret inte dök upp förrens närmare 1 timme in i filmen (och filmen är 1 timme och 18 min, ca). Jag läste även en kommenter på IMDB om att filmen skulle innehålla gore. Vilket skämt.

Effekterna är ok och funkar något så när. Inget att direkt klaga över egentligen. Det är simpla effekter och lättgenomförda sådana.

Kort och gott; undvik. Den är iofs bättre än tredje filmen, men ändå.

http://www.imdb.com/title/tt0177625/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0