Down

Remaken av De Lift, som är gjord av originalets manusförfattare och regissör Dick Maas. I rollistan ser vi bland annat Naomi Watts, Michael Ironside och Ron Perlman.

Efter att en grupp gravida kvinnor fastnat i expresshissen i Millenium Byggnaden i New York, nästan blivit kvävda till döds och flera av dem har fött barnen inne i hissen skickas hissreparatörerna Mark och Jeffrey dit för att kolla om det är något fel på hissen. De finner inga fel, men efter att två mystiska olyckor inträffar i samband med hissarna blir Mark misstänksam.

Mark slår sig ihop med journalisten Jennifer, som är ute efter en saftig story, och börjar rota i det hela.

Remaken, eller snarare uppdateringen, av De Lift är en riktigt hygglig film (så som jag mindes den). Filmen har i princip varenda scen ifrån originalet och större delen av replikerna är de samma (åtminstone om man ska gå efter den dubbade versionen). Remaken innehåller dock ett par nya scener och nya händelser, samt att de har ändrat på slutet.

Skådespelarna är bra i mitt tycke och effekterna har fått en uppdatering, i form av datoreffekter (bland annat).

Jag tycker det är bra att Dick Maas har gjort den här då han har återskapat originalet i en värdig form och håller sig fortfarande till samma stuk, men har även slängt in lite uppdateringar. Vilket inte är helt fel, typ.

Remaken är nästan lika bra som originalfilmen i min mening.

Sevärd.

http://www.imdb.com/title/tt0247303/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0