Undead Or Alive

Desertören Elmer Winslow och den lokala cowboyen Luke Budd är på flykt efter att ha rånat den elake sheriffen Claypool. Efter att ha stulit hans pengar och flytt från stan får de en arg mobb efter sig - ledda av Claypool. På deras resa mot Colorado stöter de på den unga Apache krigaren Sue - som har planer att utkräva hämnd på den amerikanska armén efter allt de har gjort mot hennes folk. Hon tar emot Elmers erbjudande om att bli visad vart den närmsta amerikanska utposten ligger, som han känner till.

Deras planer blir emellertid komplicerade då de upptäcker att alla människor i de omkringliggande områdena har förvandlats till zombies, som ett resultat efter att den stora Apachen Geronimo laggt en förbannelse på den vita mannen.

Som vi alla vet så kom det en våg med zombiekomedier efter succéen Shaun Of The Dead - Undead Or Alive är inget undantag. Men till skillnad från Shaun så är Undead Or Alive inte speciellt rolig, även om de försökt göra den komisk. Den har några enstaka scener som fick mig att flabba till, men humorn känns ganska tråkig och dammig.

Effekterna var hyfsat dugliga men såg förjävliga ut stundtals med halvtaskiga datoranimerade effekter. Makeupen var hyfsat bra och man såg iaf vilka som var zombies och vilka som var levande. Skådespelarna - däribland Chris Kattan (Undercover Brother) och James Denton (Face Off och en jävla massa TV-serier) - var bra och visste vad de sysslade med. Att vi även får se Navi Rawat - som medverkade i den första Feast filmen - som en viktig karaktär i filmen är lite småskoj.. även om jag störde mig en hel del på hennes karaktär.

För er gorehounds där ute, Undead Or Alive är inte en blodfest - utan håller sig på en måttlig nivå med våldet och blodet.. vilket jag tycker är lite synd.

Jag blev iaf inte så pass uttråkad av filmen att jag ville stänga av den, så jag skulle kalla Undead Or Alive för en hyfsat hygglig underhållningsfilm. Även om den brister i flera kanter.

http://www.imdb.com/title/tt0795505/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0