After School Special

Jag har försökt att hitta ett cover på den här filmen med dess originaltitel, men det verkar som det inte släppts någon sådan release av den. Hur som helst såg jag den här filmen hemma hos en polare över ett par öl när den gick på tv för inte allt för länge sen - under titeln Barely Legal. Jag kom emellertid inte in i filmen förrens efter ungefär halva, så jag bestämde mig för att se om hela filmen.

After School Special är inte speciellt märkvärdig egentligen. Det är en rätt typisk ungdomskomedi och det mesta i filmen har man sett förr. Skådespelarlistan var inte speciellt imponerande, utan de flesta namnen har man antingen aldrig sett eller bara sett någon enstaka gång i någon film man såg för 10 år sedan som man har glömt för 5. De enda personerna jag har sett - vad jag vet iaf - i andra filmer är Tom Arnold (True Lies, Shriek If You Know What I Did Last Friday The 13th), Horatio Sanz (Boat Trip, Tomcats) och Amy Smart (The Butterfly Effect) och de har små, men relativt viktiga roller i filmen.

David M. Evans - regissör, producent och biroll i filmen - har en föga imponerande lista med filmer som han har medverkat i produktionen. Filmer så som Beethoven's 3rd & 4th och Ace Ventura: Pet Detective Jr. står på hans kreditlista och imponeradmätaren slår ju inte direkt i taket.

After School Special är hur som helst en helt ok mainstream ungdomskomedi som framkallar några lätta skratt och fnissningar, men är inget märkvärdigt utan försvinner ganska lätt in i mängden av ungdomskomedier som har kommit efter 2000. Filmens handling cirkulerar kring de tre töntarna Deacon, Matt och Fred som gör i princip vad som helst för att få en glimt av sex och spenderar sina morgnar med att kopiera porrfilmer från Fred's efter-skolan-jobb i en videobutik. Men när Fred får sparken blir deras "källa" torr och våra hjältar kommer på en ny plan: de ska göra sin egna porrfilm.

Vad som händer sen är rätt lättlöst för den inbitne komeditittaren, så jag behöver nog inte säga så speciellt mycket mer än vad jag redan har gjort. Givetvis är storyn en ren ursäkt för att få visa fagra halvnakna damer framför kameran och en bunt halvroliga sexskämt i sann ungdomskomedi anda.

Jag tycker After School Special är en helt ok film som duger att slå ihjäl lite tid med, men filmens största problem är att den levererar ingenting nytt utan återger mest saker som vi har sett i 300 andra filmer tidigare. Synd nog.

Sevärd - även om det är en film i mängden.

http://www.imdb.com/title/tt0302297/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0