Maniac 2: Mr. Robbie

Den här uppföljaren till Maniac är egentligen ingen film och den är mer en remake av The Psychopath från 1975 än en riktig uppföljare till den första Maniac filmen. Hur som helst skulle story vara följande:

En barnprogramsledare känd som Mr. Robbie får brev ifrån sina tittare som ber honom att hjälpa dem då deras föräldrar gör dem illa. Givetvis kan inte Mr. Robbie stå brevid och titta på, då han själv utsatts för våld av sin egen far som barn, utan dödar män som behandlar sina barn illa.

Vad jag har förståt det så är det ungefär samma story i The Psychopath. Så.. den här filmen skulle väl i princip vara en uppföljare men samtidigt en remake. Knepigt värre.

Hur som helst så gjordes filmen aldrig. Joe Spinell (som spelade Frank i första Maniac) skulle spela Mr. Robbie i den här filmen, men gick bort efter en hjärtattack och filmprojektet las ner.

Det finns emellertid en knappt 5 minuter lång promo release, som skulle vara till för att de skulle få ekonomi till filmprojektet. Jag har givetvis kommit över det här materialet och måste säga att hade Spinell hunnit spela in filmen innan hans bortgång så hade det kunnat bli en lika sjuk, vidrig och vriden film som den första Maniac.

För er som undrar; nej, det finns inget cover till den här filmen. Men jag tänker inte snåla med er och bjuder er istället på ett par screenshots ifrån den här korta uppföljaren/remaken.

   

Är man ett fan av den första filmen, Spinell's övriga verk eller bara vill se något ultra-rare så tycker jag att man ska rota reda på den här. Jag tänker rekommendera den, då den färdiga produkten hade kunnat bli riktigt schysst.. iaf om man ska dömma av det korta klippet. Jag vet inte om den finns i enbart usel kvalité, men jag skulle tippa på det.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0457055/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0