Thir13en Ghosts

Kalla mig efter, men det här är faktiskt första gången jag ser den här omtalade filmen.

Ett halvår efter att ha förlorat sin fru i en brand, får Arthur Kriticos beskedet om att hans farbror, Cyrus Kriticos, har avlidit och att i testamentet vill Cyrus att Arthur och hans familj ska ta över hans hus och bosätta sig där.

Väl vid ankomsten upptäcker familjen att huset är gjort av glas och lyckan är enorm till en början.. men byts snart ut mot skräck när de upptäcker vad farbror Cyrus förvarat i källaren och vad huset egentligen är för något.

Filmen var helt ok. Jag har sett bättre, men samtidigt så har jag sett betydligt sämre filmer också. Effekterna var dock riktigt bra, men ökade inte skrämmselfaktorn det minsta. Dessutom var inte filmen skrämmande alls, tyvärr. Skådespelarna var bra och jag kände igen flertalet av dem ifrån andra filmer.

En sak som var lite kul med filmen var dock slutet som hade en liten twist, vilket inte satt helt fel.

Filmen är en helt ok film, även om den inte är skrämmande för fem öre och misslyckas med det den är menad för att göra: skrämmas.

http://www.imdb.com/title/tt0245674/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0