The Exterminator

Kultaction.

Efter att vietnamveteranen John Eastlands (Robert Ginty) krigspolare Michael Jefferson (Steve James) blivit svårt misshandlad av ett gäng ligister (vilket resulterar i att Michael fått en bruten nacke och blivit förlamad i hela kroppen) bestämmer sig John för att betala tillbaka skulden han hade till Michael sen vietnamkriget, då Michael räddade John.

John plockar på sig sin gamla utrustning från kriget och beger sig ut för att rensa upp på gatorna, däribland svinen som misshandlade Michael, och väljer namnet 'The Exterminator'. Samtidigt försöker kommisarie James Dalton (Christopher George), som också är en vietnamveteran, att utreda fallet med 'The Exterminator'.

Jag gillar den här filmen, bland annat pga att skådespelarna är bra, storyn är drivande och filmen i sig är våldsam.. men att de gjorde en del offscreen grejer blev jag lite besviken på, nu när jag tittade på den igen efter flertalet år.

Men samtidigt som jag blev lite besviken, så är jag fortfarande nöjd med filmen. Det är en underhållande hämndhistoria som visar att människor kan gå väldigt långt, bara dom blir tillräckligt utsatta.

Utöver besvikelsen med offscreen grejerna, så tycker jag dom kunde ha gjort ett bättre slut.. och det har jag alltid tyckt.

Men i långa drag gillar jag den här filmen och tycker att om man inte har sett den, ska man se den.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0080707/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0