Prom Night IV: Deliver Us From Evil

Fjärde, och sista, installationen av Prom Night-filmerna. Där de också återgår till ursprungstemat.

1957. Fader Jonas, som blev uppfostrad av en präst, har bara en enda sak i sitt huvud den här studentnatten: att förgöra alla syndare. Efter att ha mördat ett ungt par i deras bil utanför balen upptäcker de andra prästerna vad Fader Jonas har gjort, och låser in honom.

1991. Studenten nalkas och fyra ungdomar som ska ta studenten bestämmer sig för att strunta i balen och sticka till ett hus, som råkar vara Fader Jonas gamla tillhåll, mitt ute i ingenstans för att festa och ha sex. Samtidigt lyckas Fader Jonas rymma efter en rad händelser. Fader Jonas sticker till huset och upptäcker snart att hans jobb inte är klart än.

Att dom ens kallar den här för Prom Night IV är ett hån mot serien, även om de två första filmerna är halvdana och den tredje är bra.

För att skippa skitsnacket så ska jag förklara snabbt, enkelt och kort varför jag tycker som jag tycker. För det första är skådespelarinsattserna rena skämten. För det andra är storyn löjlig, och vissa saker i filmen förklaras inte ens utan tittaren får sitta som ett jävla frågetecken och undra "Varför gjorde han/hon så?". Och för det tredje är den seg som ett gammalt tuggummi.

Karaktärerna är dessutom dumma i huvudet.

Karaktärerna gör, som sagt, vissa saker som inte förklaras.. eller som är enbart idiotiska. En av karaktärerna tar t ex av sig stövlarna när hon ska springa ner i vinkällaren (hon är dessutom jagad av filmens galning), där hon vet att det är en krossad vinflaska.. självfallet trampar hon rakt ner i skärvorna. Det finns fler exempel, men det där får duga.

En till sak jag vill påpeka, och som jag störde mig på något fruktansvärt, var att en av karaktärerna har troligtvis det största flinet i världshistorien. Dessutom är hon ful.

Jag läste dessutom ett par recensioner på IMDB om den här dyngan.. och jag kan inte förstå hur folk kan skriva som dom gör. I flertalet av recensionerna skriver dom att den här filmen är "underskattad", "läskig", "en av de bästa filmerna i slashergenren" etc.

Underskattad? Knappast, den är värdelös, punkt slut. Läskig? Vilket skämt. En av de bästa filmerna i slashergenren? Sluta, jag blir pissnödig av skratt.

Ja.. kort och gott så är det här klart den sämsta i serien.. även om de övriga inte är top-notch heller, men den här delen är ett förbannat skämt och de borde egentligen bara fått kalla den för "Deliver Us From Evil". Fast jag gissar på att dom ville suga de sista pengarna man kunde få ur Prom Night-serien.

Ja just ja, jag höll på att glömma en sak. Studenten tar man tydligen mitt i vintern.. iaf enligt idioterna som har gjort den här stinkande avloppssörjan till skitfilm.

SKRÄP!

http://www.imdb.com/title/tt0105179/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0