Hulk

Hulken!

Efter att Bruce, en vetenskapsman med ett suddigt förflutet, varit med i en olycka där han blivit utsatt för höga halter av gammastrålning och nanorobotar (en liten livsform som ska hela sår, men som enbart dödat allting de har kommit i kontakt med) dyker hans biologiska far upp. Kort efteråt upptäcker han att när hans temprament hettar till förvandlas han till en stor grön best som drivs av Bruce's ilska.

Varför jag inte har sett den här filmen innan begriper jag inte själv. Jag har alltid gillat Hulken och den här filmen gjorde mig inte speciellt besviken heller. Inledningen var lagomt lång för att förklara till hur Bruce blir Hulken.. och sen brakar allting igång i ett jävla tempo.

Skådespelarna var riktigt bra med bland annat den snygga Jennifer Connelly i en viktig roll. Effekterna var storslagna, typ i stil med vad storfilmer ska ha.

Ja.. jag gillar den här filmen och tycker att om man inte sett den ska man se den. Helt klart sevärd.

http://www.imdb.com/title/tt0286716/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0