Hard To Die

Och så ytterligare en Wynorski-film. Den här filmen är även känd som Sorority House Massacre 3, ni hittar recensioner på ettan och tvåan här och här.

När fem kvinnor ska städa upp i källaren i en kontorsbyggnad dyker ett paket upp. Det visar sig att paketet har blivit skickat till fel plats och av ren nyfikenhet öppnar kvinnorna paketets innehåll; en liten låda med underliga målningar på. Kort efter att de har öppnat lådan börjar de försvinna en efter en. Kan den underliga vaktmästaren ha med saken att göra?

Jag behöver nog inte skriva att den här filmen är urdum, men det gör jag ändå.. den här filmen är urdum. Den använder, precis som den andra Sorority House Massacre-filmen, scener ur den mycket bra filmen The Slumber Party Massacre (recenserad här) och bygger upp en helkorkad story kring scenerna de har klippt ihop ifrån den filmen.

Den här filmen påminde mig ganska mycket om Sorority House Massacre II på flera sätt; värdelösa skådespelare, liknande story som i SHM2, brudar som springer runt i underkläder (i en kontorsbyggnad, wtf?), flera scener där tjejerna visar tuttarna (som i alla andra Wynorski-filmer), klippen från The Slumber Party Massacre.. samt att Peter Spellos är med i en underlig roll som en zombieliknande snubbe som uppenbarligen inte dör av något.

På omslaget står det; "Highest rating! I love this movie! It's the female version of Die Hard, full of lightning-hot action and sizzling drama!". Vad jag inte riktigt begriper är vad filmkritikern som sagt/skrivit det där menade. För någon skottlossning blir det inte förns de sista minutrarna i filmen och att kalla den här filmen för "kvinnoversionen" av Die Hard skulle vara rena förolämpningen mot Bruce Willis och allt Die Hard-filmerna står för.

Jävla skräp.. även om jag inte är förvånad.

http://www.imdb.com/title/tt0103111/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0