Curse IV: The Ultimate Sacrifice

Fjärde och sista filmen i serien, som gjordes 1988 (just det, samma år som 2an gjordes) men som inte släpptes förens 1993. Förklaring hittar du längre ner.

1506. En grupp munkar stänger in en kraftfull demon i klostrets källare, i San Pietro En Valle, och sätter en sigil för att stänga in demonen för alltid.

1988. Strax efter att en ung lärarinna anlännt till klostret börjar mystiska saker inträffa. Och efter att en av munkarna hittat ingången till demonens fängelse och tagit bort sigilen, ovetandes vad som finns bakom muren, bryter sig demonen ut ur sitt fängelse.

Den här filmen spelades in under namnet Catacombs men pga att Empire Pictures gick i konkurs runt 1989 kunde aldrig filmen släppas. 1993 köpte Tristar/Epic upp rättigheterna för filmen och släppte den under titeln Curse IV: The Ultimate Sacrifice.

Med det sagt vill jag bara säga att den här filmen är skräp. Den är långtråkig så in i helvete. Med 84 minuters speltid kändes det snarare som 84 timmar. Storyn är något sullig och grymt tråkig. När personerna i filmen börjar härja runt med biblar och citat ur bibeln suckar jag bara djupt och känner hur ögonlocken blir tunga. Effekterna dög, men kunde ha varit bättre.

Det enda i filmen jag kan säga att jag tyckte var bra var skådespelarna. Dom arbetade mot ett tunnt, stentrist och löjligt manus. Men dom gjorde så pass bra ifrån sig att jag somnade iaf inte.

Håll avstånd.

http://www.imdb.com/title/tt0106636/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0