Curse III: Blood Sacrifice

Tredje filmen i Curse-serien.

1950. Någonstans i dom östra delarna av Afrika. Tre amerikaner, bosatta i Afrika, räddar en get ifrån att bli offrad av en afrikansk infödingsstam. Häxdoktorn blir rosenrasande och lägger en förbannelse, som involverar bland annat en uråldrig gammal demon, över en av kvinnorna i sällskapet. Till en början verkar det bara vara skrock.. men kvinnan inser snart att förbannelsen är mer verklig än vad hon till en början velat tro.

Den här tredje filmen i serien är tråkig. Den är inte dålig, utan bara tråkig. Jag tyckte det inte hände speciellt mycket om jag ska vara ärlig. Visst, våld och blod fanns det. Men jag tyckte den aldrig kom igång riktigt ordentligt.

Jag läste en recension på IMDB om den här filmen, där skrev recensenten att filmen var spännande och betydligt bättre än första Curse-filmen. Och tydligen hade recensenten enbart sett första och tredje Curse-filmerna. Vad jag vill säga är att den som skrev den recensionen måste haft en rejäl bakfylla eller gått på tunga droger, för den här filmen är inte det minsta spännande. Jag satt mest och väntade på att den skulle ta slut. Utöver att den är tråkig och inte det minsta spännande är den förbannat förutsägbar också. Dessutom är den definitivt inte bättre än första Curse-filmen.

Men som sagt, filmen är inte dålig utan bara tråkig. Vill ni se den så gör det.. det är ni som slösar bort ca 90 minuter, precis som jag gjort.

http://www.imdb.com/title/tt0101636/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0