Chopping Mall

Ytterligare en Jim Wynorski-film.

Det stora köpcentret Park Plaza har skaffat ett par nya nattvakter; tre stycken hypermoderna robotar som ska ta inbrottstjuvar till fånga genom bland annat elspänningar som de kan skjuta ut. Men när en blixt slår ner i huvuddatorn ballar systemet ur och robotarna börjar förinta inkräktare istället för att ta dom till fånga.

Samma kväll har 8 ungdomar bestämt sig för att vara kvar i köpcentret, efter att alla affärer har stängt, för att dricka öl och ha sex i en madrassaffär. Det dom inte hade räknat med är robotarna som löper amok inne i centret.. och att de inte ska hinna ut innan säkerhetsdörrarna slår igen för att inte öppna sig förens klockan 6 morgonen därpå.

Jag är stum. Jag trodde verkligen inte Wynorski kunde göra en riktigt bra film.. men det kunde han ta mej fan. Jag gillade den här lilla fina lågbudget/B-filmen. Visst fanns det en och annan scen där man lyfte på ögonbrynet och sa "Eh, jaha?" och effekterna var inte de bästa. Skådespelarna var dock ganska bra och man såg att de kämpade med att försöka jogga istället för att springa allt de orkade ifrån robotarna för att försöka skapa lite mer spänning i det hela.

Att filmen dessutom är bara ca 77 min gjorde inte saken sämre, faktiskt. Wynorski (och de andra i filmteamet) har skippat slappheten i filmen och tryckt på utav bara helvete. Filmen flyter på i ett högt tempo och håller samma tempo från en kort bit från start till slut.

Letar man efter något storslaget lär man leta vidare. Letar man efter något väldigt lågdbudget kan jag helt klart rekommendera den här. Jag kommer troligtvis se om den flertalet gånger iaf.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0090837/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0