The Shining (Original Version)

Here's Johnny...again!

Jack Torrance åker iväg till Overlook Hotel i de avskiljda bergen i Colorado för att gå på en arbetsintervju. Under intervjun berättar chefen för honom om en händelse 1970 som inträffade under vintersäsongen. En man som tog arbetet som fastighetsskötare över vintern mördade sin fru och sina två döttrar, för att sedan ta sitt eget liv. Jack bryr sig inte i händelsen utan tackar ja till jobbet som fastighetsskötare.

När Jack ska börja jobba åker han, hans fru Wendy och deras son Danny upp till hotellet. Under rundturen i hotellet träffar Danny köksmästaren Hallorann som upptäcker att Danny besitter förmågan att tala telepatiskt med andra.. Hallorann besitter själv den förmågan. Hallorann varnar också Danny för att gå in i rum 237.

En månad efter deras ankomst börjar mystiska saker hända. Danny börjar se saker, Jacks humör förvärras och Wendy blir mer och mer hysterisk. Vad är det som håller på att hända med familjen Torrance?

Givetvis har den här versionen samma story som den Europeiska versionen, skillnaden är att den här versionen är längre och innehåller en del scener som faktiskt är ganska viktiga för senare scener.. och en del scener som är borttagna är coola.

Jag gillar den här versionen också. Faktum är att jag gillar den här versionen mer än den Europeiska, bland annat för att den här tillför storyn mer med de scener som var borttagna i den Europeiska versionen. Vad jag tycker om skådespelarna och allt det kan ni läsa i min recension på den Europeiska versionen, som jag länkade ovanför.

Om man gillar den Europeiska versionen, lär man älska den här. Hela filmen kändes mer hel än vad den Europeiska gjorde.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0081505/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0