Meet The Spartans

Jag tror alla har hört talas om den här filmen.

När den fruktade Xerxes skickar ett sändebud till Leonidas för att begära att Spartanerna lägger ner sina vapen och låter Xerxes styra över deras land förklarar Leonidas krig mot Xerxes och hans arméer. Leonidas och hans 13 män beger sig iväg till Hot Gates för att ta det sista ståndet mot Xerxes arméer som bland annat består av Rocky Balboa, dansande krigare och ett gäng ungdomar som drar din-mamma-vitsar.

Emellanåt dyker det upp en och annan parodi som driver hej vilt med storfilmer.. och många av dem blir sågade av i princip allt och alla. Utom mig. Och kanske några till.. eller nåt.

Jag tar (precis som jag tog Superhero Movie) Meet The Spartans i försvar och säger att det är en svinbra film. Meet The Spartans var inte riktigt i samma klass som Superhero Movie dock, men jag garvade rejält och högt flertalet gånger.

Sevärd parodi, om man inte har ledsnat på parodier.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt1073498/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0