Lara Croft: Tomb Raider

Nu blir det en film baserad på ett spel, igen.

Solsystemet är på väg in i en viss bana (vilket bara inträffar vart femtusende år) och en hemlig grupp som heter Illuminati är ute efter att hitta två delar som ska bilda en talisman som gör att den som har den i sina ägor kan kontrollera tiden. Problemet är att de har bara en vecka på sig tills det att solsystemet står i rätt bana och de måste ha hittat en speciel klocka/nyckel innan dess, annars måste de vänta i femtusen år till.

Lara Croft, en familjemedlem i en brittisk aristokratisk familj, är en gravplundrare som har som hobby att åka världen över för att leta skatter på diverse olika ställen. Av en ren slump hittar hon en undangömd klocka som senare visar sig vara klockan/nyckeln för att hitta talismanens delar. Kort efter att hon hittat den blir den stulen av en grupp legosoldater.

Snart hittar hon ett gammalt brev som hennes, sen länge, försvunne (och troligen döde) far har skrivit till henne där han skriver om Illuminati's syfte med talismanen. Lara beger sig iväg för att ta tillbaka nyckeln, hitta och förstöra talismanen innan Illuminati kan lägga vantarna på den.

Jag tycker den här filmen är ganska bra. Problemet med filmen är dock att det är lite mycket snack och liten verkstad. När de dammar på effekterna är de riktigt coola och riktigt snyggt gjorda, men de scenerna är alldeles för få. Skådespelarna är bra och Angelina Jolie passar mycket bra i rollen som Lara Croft. Storyn duger fram till det att den underhåller så pass att jag inte stänger av filmen iaf. Men något jag stör mig något fruktansvärt på är att de hela tiden går tillbaka och tjatar om Lara's försvunna/döda far hela tiden..

Vad jag kan komma ihåg såg jag faktiskt den här filmen på bio när den kom till Sverige och jag gillade den riktigt mycket då. Nu när jag har sett den igen tycker jag att den är bra, men den har brister vilket försämrar tycket om den.

Helt klart sevärd, men inget jag vill rekommendera.

http://www.imdb.com/title/tt0146316/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0