Il Fantasma di Sodoma (aka Sodoma's Ghost)

Jag har inte orkat fixa fram ett originalcover, så det som jag slängt upp får duga. Det här är för övrigt en Lucio Fulci-film.

13 Oktober, 1943. En grupp tyska officerare har en orgie med en grupp kvinnor i en stor villa ute på den franska landsbyggden. När det börjat lugna ner sig inne i huset faller bomber över huset.

1988. En grupp ungdomar är i Frankrike på semester (gissar jag på). Han som kör svänger av vägen och de hamnar mitt ute i ingenstans. Rätt vad det är hittar de en stor villa. Till en början verkar villan övergiven.. men snart står det klart för dom att de förra invånarna i huset är kvar och de vill fortsätta där de slutade.

Den här Fulci filmen är skit. Och jag kan garantera att jag älskar Fulci-filmer. Även om vissa av hans filmer är sisodär, så brukar jag tycka dom är ok. Men den här är rent skräp.

Filmen utger sig för att vara en skräckfilm, men den liknar mer en mjukporrfilm med några få våldsamma inslag med bland annat en kille som ramlar ner för en trapp. Spänning finns inte what so ever i hela filmen. Någon enstaka scen med äckeleffekter finns, men inte så pass mycket som jag hade hoppats på.

Fulci misslyckades big time med den här filmen. Vilken skit.

http://www.imdb.com/title/tt0095132/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0