EuroTrip

Och så en Trip-film till. Fast i Europa, den här gången.

Efter att Scott har blivit dumpad av Fiona super han sig nästintill redlös. På fyllan kollar han sin mail och läser ett mail från Mieke, en tysk mailvän han har. Mieke undrar om de inte kan träffas och i tron om att Mieke är en kille ber Scott Mieke dra dit pepparn växer, i princip.

Dagen efter berättar Scotts brorsa Bert att Mieke inte är en kille, utan en tjej. Scott bestämmer sig för att sticka till Berlin för att träffa Mieke och förklara misstaget. Han tar med sig sin vän Cooper och de beger sig iväg. Under resans gång möter de diverse underliga människor.

Den här helt galna komedin är nästan i samma stuk som Road Trip, men bättre än Boat Trip. Den innehåller de flesta ingredienser en ungdoms-komedi borde innehålla och gav mig flertalet gapskratt. Några skämt var riktigt hysteriska och jag garvade riktigt högt av dom, speciellt under sekvensen då en viss påves hatt börjar brinna...

För övrigt så har jag sett den här filmen en gång tidigare, men det var något år efter releasen av den. Så det var ett tag sen och nu har jag sett den igen.. och jag gillar den fortfarande lika mycket, om inte mer.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0356150/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0