The Incredible Torture Show (aka Bloodsucking Freaks)

Originaltiteln är alltså The Incredible Torture Show, men releasen jag såg hette Bloodsucking Freaks. Dessutom orkade jag inte leta reda på ett cover med originaltiteln, så det så.

Master Sardu och hans medhjälpare Ralphus driver en teater där nakna kvinnor, som blivit kidnappade, blir torterade till döds. Publiken tror dock att det bara är trovärdiga specialeffekter som framförs på ett mycket realistiskt sätt.

Men när en dansös försvinner spårlöst blir hennes pojkvän misstänksam och tar kontakt med en polisinspektör som börjar rota i det hela.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om den här filmen. Den är grymt bizarr och konstig. Den hade sina stunder då den var ganska blodig och våldsam. Mycket naket var det också, givetvis.

Skådespelarna dög. Effekterna lika så. Men storyn var helt vriden och stundtals funderade jag på om filmen egentligen hade någon story som var sammanhängande. Utöver det så var storyn jävligt trög stundtals.

Jag läste en kommentar på IMDB kring den här filmen, där skribenten skrev att man måste se filmen två gånger, eller fler, för att man ska kunna tycka om den. Jag tror jag aldrig mer kommer se den här filmen.. den föll mig inte mycket i smaken.

http://www.imdb.com/title/tt0077247/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0