Sweet 16

Jag hittade inget cover med originaltiteln, så jag tog det här istället. Releasen jag såg hette dessutom samma som coverbilden säger, men originaltiteln är alltså Sweet 16.

Den söta nyinflyttade 15 (snart 16) åriga flickan Melissa försöker skaffa sig nya vänner. Men det är ett litet problem; alla killarna hon umgås hittas senare brutalt mördade. Är det Melissa som står bakom morden? Eller är det någon annan?

Det här måste ha varit en av de många slasherfilmer som kom och försvann i glömska för många under det ljuva 80-talet då slasherfilmer blomstrade som ogräs i filmvärlden. Jag tyckte det inte var något speciellt alls med den här filmen utöver att skådespelarna var ganska bra.

Den var inte speciellt spännande och något direkt våld fanns inte heller med i bilden egentligen. Mordscenerna gick i slowmotion och kändes ganska tråkiga att titta på med tanke på att samma sak hände i varje scen där man fick se någon som blev mördad.

Storyn var dessutom en enda klisché. Galing-som-fimpar-folk-till-höger-och-vänster-med-ett-ibland-korkat-eller-löjligt-motiv-story, i princip.

I långa led duger väl filmen att fördriva tid med, men jag kommer troligtvis inte se om den iaf. Jag ser den här filmen mest som ytterligare en av de slasherfilmer som kom under 80-talet som egentligen inte tillförde ett skit utan fortsatte bara i samma gamla vanliga spår som alla de andra slasherfilmerna redan gått i.

http://www.imdb.com/title/tt0083146/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0