Long Time Dead

Brittisk skräck.

En grupp brittiska ungdomar går på en fest där de förtär droger och alkohol. De bestämmer sig för att spela "Anden i glaset" på ett hemmagjort ouija bräde, vilket visar sig vara ett idiotiskt beslut.

Under seansen får de kontakt med en ande som säger "All die". Sekunderna efteråt bryter en av ungdomarna cirkeln och snett efter det dör en av ungdomarna. Det går rätt snart upp för ungdomarna att anden de fick kontakt med är ute efter dem och de börjar ganska snart att falla offer för den.

Jag fick höra om den här filmen av en polare för något år sen att den skulle vara ruskigt bra. När jag lyckades hitta den införskaffade jag den direkt och har nu sett den.

Medelmåttig skräck, skulle jag kalla det. Den levererar ingenting nytt och upprepar en del grejer vi har sett tidigare. Effekterna och make-upen var bra och storyn var väl helt ok även om den var framförd på ett ganska segt sätt. Skådespelarna var bra, även om jag inte hört eller sett något av dem tidigare.

I vanlig ordning var filmen även förutsägbar på sina håll. Man visste när någon skulle dö, eller hade dött, vilket var lite trist. Dessutom var det flera off-screen-kills än on-screen-kills, vilket sänker betyget mycket hos mig.

Men har man en förkärlek till klichéefyllda filmer som egentligen inte ger något nytt så tycker jag man ska kika på den här filmen... eller om man bara råkar ha taskigt med filmer i filmhyllan att se.

Godkänd film, mer eller mindre.

http://www.imdb.com/title/tt0251806/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0