Legion Of The Dead

Ytterligare en "Of The Dead"-film.

De två killarna William och Luke är påväg igenom Kaliforniens öken för att möta upp en kille som heter Joe. På vägen blir de upplockade av en äldre man, som visar sig vara Psycho Mike, The Kern River Killer. Mike kidnappar de två killarna och beger sig iväg mot Kern River för att få två till namn på sin dödslista.

De två killarna lyckas fly från Mike och kommer till en liten skithåla mitt ute i öknen och går in på en bar där. Väl inne på baren möter de den snygga servitrisen Geena, som William snabbt får tycke om. Men kort efter deras ankomst dyker Togaio upp med hans hantlangare och sätter ett ultimatum; Geena har två timmar på sig att komma ut, annars kommer Togaio och hans hantlangare in.

Till att börja med vill jag bara säga att det här är en av de mest usla filmer jag har sett på länge. Matthias Hues (Digital Man, bland annat) är urusel i rollen som Togaio och spelar över så pass att jag bara sitter och suckar djupt varje gång han står framför kameran.

Effekterna var dock ganska bra, en del av dem iaf, men make-upen var dessvärre något av det fulaste jag någonsin har sett. Dialogerna var korkade och vissa grejer i filmen var helt obegripliga, bland annat en scen där en kille säger att han skulle bryta lillfingret av sig för sin polare.. vilket han slutligen gör. Storyn innehåller en hel del hål och slutet var något sulligt framfört.

Att de fått släppa den här filmen är obegripligt. Igenom filmen får vi se de odöda ca 5 min, på sin höjd. Utöver det är det korkad dialog, töntiga och tråkiga skämt, idiotiska händelser som inträffar då och då, lite övervåld och saker som enbart framkallar frågor.

Håll er långt ifrån det här skräpet. Usch.

http://www.imdb.com/title/tt0213802/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0