In The Mouth Of Madness

John Carpenter film med Sam Neill i en huvudrollerna.

Försäkringsagenten John Trent får i uppdrag av förläggaren Jackson Harglow att leta reda på den välkände skräckförfattaren Sutter Cane som försvann spårlöst strax innan hans nyaste bok 'Horror In Hobb's End' skulle släppas.

I tron om att alltihop är en plojgrej för att få mer publicitet beger sig John iväg med Cane's redigerare, Linda Styles, till New Hampshire för att leta efter Cane.

Under natten när Linda kör hamnar de i Hobb's End.. men att den lilla staden enbart är påhittad av Cane och att den egentligen inte existerar är bara början på Trent's problem...

Jag minns när jag såg den här filmen för första gången. Jag var 12 år och tyckte den var riktigt obehaglig. Nu när jag sett den återigen tycker jag den inte är riktigt lika obehaglig, men den har ändå en kuslig stämning över sig.

Storyn är bra och schysst driven tack vare bra skådespelare och flera riktigt vridna twister som skruvar filmen ytterligare ett varv. Effekterna och make-upen är riktigt bra gjorda också. Slutet är riktigt coolt också, även om man möjligtvis kan förutse vad som kommer ske om man har huvudet på skaft och har hängt med noga genom filmen.

Filmen är i korta drag riktigt bra och troligtvis skrämmande för dem som har lätt för att bli skrämda. Det sista jag har att säga är att det här är en komplicerad film och efteråt får man fundera lite för att få ihop alla trådar. Gillar man inte såna filmer bör man kanske se något annat.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0113409/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0