The Howling: New Moon Rising

Det här är sista delen i serien... och det luktar skräpfilm lång väg.

Inte långt efter att den australiensiske bikern Ted Smith dyker upp i en småstadshåla i Kalifornien börjar kroppar av den lokala befolkningen att hittas, sönderslitna.

Samtidigt håller en polis och en präst på att försöka utreda det hela och allting pekar på att en varulv ligger bakom överfallen.

Jag har sett många riktigt usla filmer och givetvis sågat dem. Ni som följer mina recensioner vet ju givetvis detta. Och jag har givetvis även sågat "storfilmer", som fått höga betyg på IMDB, så som Cloverfield och Quarantine. Och jag har ju givetvis hyllat riktiga dyngfilmer också, som folk verkligen hatar.. men som jag älskar.

Det jag vill säga är att de tidigare sågningarna är ingenting jämfört med vad jag vill säga om den här filmen. Det här måste vara något av det sämsta jag någonsin har skådat. Skådespelarna.. ursäkta, "skådespelarna" menar jag.. är en bunt jävla bondjävlar i en liten skithåla i Kaliforninen som Cliver Turner (han som skrivit manus, regisserat etc., och som skrev manus till Howling 4 och 5, och medverkade i båda de filmerna, samt den här) valt att spela in den här "filmen". Det här är en 90 minuter lång "film" där bondjävlarna super, super, dansar till urusel countrymusik var 10de minut, sjunger country, super lite mer och snackar urusla dialoger som framförs på ett så pass gräsligt sätt att jag blir spysjuk av att se skiten.

Några varulvar får vi inte se. Förvandlingen i slutet hade kunnat göras bättre av en gymnasie-elev som precis gått klart en kurs där eleven har lärt sig hur man gör 3D-grafik. "Varulven" får vi se ca 30 sekunder i hela filmen, sammanlaggt och däremellan är det som sagt urusel dialog, countrymusik och countrydans.. och bondjävlar som dricker öl och sprit, givetvis.

Effekterna är, som ni troligen redan räknat ut, urusla och make-upen vill jag inte ens gå in på. Dessutom får vi knappt se några effekter heller. Intelligent.

Storyn i filmen är så tråkig att jag satt bara och väntade ut filmen så att jag fick skiten överstökad. Jag såg dessutom en TV-rip (fy på mig!) med Joe Bob Briggs som ledde ett program på kanalen TNT som hette Joe Bob's Last Call, som typ ingick i något som hette Monstervision, som var känt för att visa usla filmer. Hur som haver så pausade de filmen emellanåt och Joe kommenterade en hel del scener i filmen och upprepade diverse olika repliker de sa i filmen. Detta medförde att jag orkade genomlida skiten.

Jag såg dessutom på ett omslag till den här filmen där någon dåre skrivit, eller sagt, följande: "One of the best werewolf movies ever made". Jag antar att personen i fråga måste ha varit redlöst nersupen med tanke på hur jävla urusel den här skiten är.

Vad ni än gör, så snälla, snälla, snälla.. se inte den här filmen. Inte ens om ni så får betalt för att göra det. Men är ni lika korkade och blåsta som mig, så varsegod.. take a bite of the shitcake. Säg inte att jag inte varnat er bara..

STAY THE FUCK AWAY!

http://www.imdb.com/title/tt0113349/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0