Blonde And Blonder

Denise Richards och Pamela Anderson i huvudrollerna.

De två korkade blondinerna Dee (Anderson) och Dawn (Richards) blir misstagna för att vara två lönnmördare efter att ha gått på en audition på en strippklubb där klubbägaren blivit mördad av den mystiska The Cat på uppdrag av Godfather.

I tron om att Dee och Dawn är The Cat och en kollega till henne erbjuds dem 250 000 dollar för att lönnmörda Mr. Wong. Givetvis tror blondinerna att "take him out" innebär att ta ut honom på en date, så de tackar glatt ja och sticker iväg till Niagara Fallen för att genomföra "jobbet". The Cat och hennes kollega The Kit får nys om detta och tror att Dee och Dawn försöker sno deras jobb och beger sig iväg för att eliminera dem.

Samtidigt skickar Godfather iväg två av sina klantskallar till anställda för att se till att Mr. Wong blir eliminerad. Självfallet skickas även två klantiga poliser iväg av sin chef för att gripa The Cat och hennes kollega (dvs Dee och Dawn).

Den här halvhjärtade komedin är ganska ok. Jag garvade och fnissade till ett par gånger, men den kändes inte speciellt originell utan upprepar det mesta andra filmer av den här typen redan gjort 100-tals gånger tidigare.

Skådespelarna är bra och både Richards och Anderson är rätt underhållande att se i rollerna som de blåsta blondinerna. Men jag tycker inte filmen håller måttet ända ut. Stundtals satt jag nedsjunken i fotöljen och tyckte egentligen bara att de var pinsamma. Två personer jag störde mig en hel del på var Emmanuelle Vaugier och Meghan Ory som skulle spela de stenhårda och kalla lönnmördarna The Cat och The Kit, men deras agerande blir enbart töntigt i längden.

Filmen speglar på ett ungefär alla blondinskämt som kommits på, både de tråkiga och de roliga... på ett ungefär, alltså.

http://www.imdb.com/title/tt0893509/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0