The Prowler

Slasher ifrån tidigt 80-tal.

Under studentnatten 1945 blir två unga människor brutalt mördade av en okänd man i soldatkläder, i den lilla hålan Avalon Bay, New Jersey. 35 år senare, 1980, tas åter studenten upp efter att ha blivit inställd i alla år. Men någon tycker inte att studenten ska firas och återigen är det någon som klär sig i soldatkläder ifrån andra världskriget, och beger sig ut för att se till att studenten det här året, blir en student som byborna i Avalon Bay sent kommer glömma...

Det här är en mycket bra slasherfilm, tycker jag. Den är spännande och jäkligt våldsam, samt att man inte räknade ut vem mördaren var förns mot slutet av filmen. Är man en inbiten slasherfantast lär man gilla den här filmen.

Jag hade inte hört så mycket om den här filmen förns jag fick tag i den, så jag hade inga direkta förhoppningar på den, utan såg den utan några förhoppningar och önskningar om att den skulle vara bra. Den överaskade mig mycket och jag är glad över det. Jag skulle tro att detta är en av de slashers som hamnade i skymundan för storheter som exempelvis Friday The 13th och A Nightmare On Elm Street under den stora slashervågen under 80-talet.

Detta är dock, även om den kan ha hamnat i skymundan, en av de bättre slasherfilmerna. Storyn kändes inte helt hjärndöd, effekterna var riktigt bra och skådespelarna var i klass med bra slasherfilmsskådisar, precis som det ska vara.

Jag läste lite på imdb om den här filmen, och upptäckte (till mina stora glädje) att Tom Savini har medverkat och stått för effekterna i den här filmen. Detta kan nog förklara varför effekterna var så pass bra som de var.

Jag rekommenderar den här filmen om man är sugen på något ganska våldsamt och spännande.

http://www.imdb.com/title/tt0082951/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0