The Mist

Baserad på Stephen King berättelse.

Efter en storm i en liten håla mitt ute i ingenstans dyker en underlig dimma upp. Utöver dimman har all el, telefoner och allt sådant nödvändigt blivit utslaget i hela området.

David Drayton och hans son far till en affär för att handla det nödvändigaste de behöver dom kommande dagarna. Väl inne i affären störtar en äldre man in och säger att något i dimman tar folk. Och snart måste människorna inne i affären slåss mot det som finns i dimman.

Jag vill först och främst säga att H också har recenserat den här filmen, men hans recension på den här filmen är en ren sågning. Iaf, är ni sugna på mer läsning, så hittar ni hans recension här.

Jag tyckte den här filmen var bra, iaf till en viss del. Jag tänkte inte så noga på effekterna, så de tänker jag inte gå in på utan överlåter detta till H, utan försökte koncentrera mig mer på själva storyn. Men, jag har lite gnäll också.

För det första kunde dom klippt bort minst 90% av allt jävla kackel som hallelujah-kärringen kläckte ur sig. Visserligen mynnar allt jävla kackel ut i en konfrontation som är viktig för storyn, men herrejävlar. Kunde dom inte kört ner en potatis i halsen på kärringen så man slapp höra hennes förbannade kackel?! Förbannade kärringjävel.

Och, jag kan faktiskt hålla med H om en sak, en del scener bör ha klippts bort pga att de är helt överflödiga. Istället för att bara möla på och göra en riktigt intensiv skräckfilm, får vi en och annan riktigt jävla trög scen som gör att man sitter och väntar på att något intressant ska börja hända.

I helhet tycker jag filmen är bra, men vissa saker bör de ha skippat helt och hållet och vissa saker borde de ha ändrat på innan de släppte den här filmen, tycker jag.

Mycket nöje.

http://www.imdb.com/title/tt0884328/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0