Severance

Lite brittisk skräck/komedi då.

Ett gäng personer från försäljningsavdelningen hos vapentillverkaren Palisade Defence åker till Ungern för att ha en så kallad "teambuilding-weekend". Mitt ute i ingenstans får dom dock lov att hoppa av bussen och tvingas gå till fots till företagets lyxstuga. När de väl anländer till stugan visar det sig att den så kallade stugan är allt annat än lyxig och väldigt snart börjar underliga saker inträffa. Kan myterna om företagets historia ha någon som helst sanning i sig.. eller är det bara en tillfällighet?

Det här är en mycket underhållande brittisk skräck/komedi, tyckte iaf jag och min vän som var med och tittade. Filmen är av ganska typisk "personer ute i.. "middle of fucking nowhere, blir slaktade en efter en", filmskaparna vräker dock på med blodiga scener och en hel del riktigt sjuk humor. Filmen vägs upp av bra dialog och karaktärer som inte beter sig som idioter (som i t ex Cabin Fever).

Jag rekommenderar den här varmt och kommer troligtvis se om den inom en snar framtid. Det här kallar jag underhållning på hög nivå.

Om ni är sugna på lite mer läsning om den här filmen, så kan ni alltid kika in min vän H's recension på den här filmen (ja, alltså, det är han som rekommenderade den till mig). Hans recension hittar ni, självfallet, här.

http://www.imdb.com/title/tt0464196/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0