Jaws 2

Uppföljaren till en riktigt odödlig klassiker.

Lugnet har åter laggt sig över Amity efter de hemska hajattackerna. Men lugnet bryts snart efter att flertalet underliga olyckor dyker upp ute i vattnet. Polischef Martin Brody (återigen spelad av Roy Scheider) misstänker återigen att det handlar om en haj, men den uppblåste borgmästaren vägrar tro på Brody och vevar återigen undan varningarna.

Brodys son Mike får seglingsförbud av sin far pga hans misstankar, likförbannat åker Mike och hans vänner ut på en segling. Den här seglingen lär dom dock aldrig glömma.

Den andra filmen om dom mordgalna hajarna är inte lika bra som den första filmen, dock är den helt klart sevärd. Den är lite seg dock, innan det börjar hända grejer, dessutom blev jag besviken över att man fick se hajen ganska mycket innan han anföll, vilket man inte fick se i första filmen.

Jag minns den här filmen ifrån min barndom också, och jag minns att jag älskade den precis som första. Jag tycker det är en ok uppföljare nu när jag blivit äldre. Tyvärr blir det inte mycket mer än så som betyg.

Ja, finns inte så mycket mer att säga om Hajen 2, mer än att ni som gillar den första bör se den andra.

http://www.imdb.com/title/tt0077766/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0