Amityville 1992: It's About Time

Sjätte filmen i Amityville-serien.

En farsa (Stephen Macht, Graveyard Shift) kommer hem med en lite udda present till sina två tonårsbarn: en gammal antik klocka ifrån..just det, Amityville-huset. Väldigt snart blir han attackerad av en grannhund och efter detta börjar fler underliga saker hända. Sonen i huset börjar fatta misstankar och börjar snart rota i det hela. Ju längre tiden går desto mer saker börjar hända. Folk börjar dö runt omkring dom och snart börjar den gamla antika klockan bli ett..med huset.

Sjätte filmen är en ganska duglig film (iaf om man ska jämföra den med tidigare filmer i serien). Jag såg den här för en herrans massa år sen, och trodde då, att det här var den andra filmen i serien.. troligtvis med tanke på den svenska release titeln, Huset Som Gud Åter Glömde.

Jag minns att jag gillade filmen riktigt mycket, troligtvis mer än vad jag gjorde den här gången när jag tittade på den.. och det kan nog bero på att jag gillade väldigt mycket filmer då som jag, i princip, hatar nu eller bara tycker att dom är löjliga.

Filmen duger helt klart, men som dom tidigare filmerna har även den här filmen knappt några oförutsägbara skrämmselmoment, vilket drar ner betyget lite grann. Gillar man dom tidigare filmerna (vilket jag tvivlar på) eller är bara sugen på en film som är duglig att fördriva tiden med kan man slänga ögonen över den här.

Mycket nöje!

http://www.imdb.com/title/tt0103678/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0