The Return Of The Texas Chainsaw Massacre

"This is THE REAL sequel to the original "The Texas Chainsaw Massacre". Written and Directed by Kim Henkel, this is the original, uncut and uncensored version." och "Genuinely Scary" står det på omslaget till den här filmen.

Den här filmen är hemsk, riktigt hemsk. När jag skriver hemsk, då menar jag inte hemsk som i läskig. Att dom ens har fått släppa den här sörjan förstår jag inte och att det skulle vara "den riktiga" uppföljaren till TTCM förstår jag inte heller, för den har egentligen inte ett skit med originalet att göra.

Att Kim Henkel har gjort den här skiten är skrämmande, iaf om man tänker på att han bl a skrev manus ihop med Hooper till första filmen. För att ni ska förstå VARFÖR jag hatar den här filmen så fruktansvärt ska jag skriva storyn och berätta några saker så att ni slipper se den här sörjan.

Filmen handlar om ett gäng ungdomar (bl a spelade av Renée Zellweger) som är på väg ifrån en studentbal och av någon underlig anledning kör helt åt helvete fel och hamnar mitt ute i urtidsskogen, kraschar sin bil och lyckas hitta en storbystad försäkringsagents kontor (mitt ute i ingenstans?!) som ringer efter en bärgare...tror dom.

Dom sticker iväg och försöker hitta stället där dom kraschat med bilen, men lyckas på något underligt sätt tappa bort varandra.

Leatherface och hans familj kommer och röjer runt lite med ungdomarna tills enbart Zellwegers karaktär är kvar. Dom tillfångatar henne och tar henne till deras hus. Dom håller på och käftar med varandra från och till och (gäsp, vad är klockan?) Zellwegers karaktär verkar ha någon sorts personlighetsstörning för hon är ena stunden livrädd och 10 sekunder senare hård som sten.

Anyway..jag orkar inte fundera hur filmen slutade, för jag minns inte. Jag såg den här Juldagen eller Annandag Jul förra året (2007) på TV1000, runt 3 på natten och jag kan säga som så att jag tror jag aldrig varit så nära att somna fastän jag försökte hålla mig vaken.

Filmens story är så jävla förutsägbar så att även om man inte sett filmen innan kan man förutsäga i princip hela filmen. Filmen är trist. Våldet är löjligt. Skådisarnas insattser är dugliga, men man kan fundera om dom verkligen ställde upp frivilligt på den här skiten eller om dom kan ha blivit hotade.

Jag kan nog fortsätta ännu mer om jag bara orkar. Nåja, jag hatar den här filmen. Den här filmen är nog en av tidernas sämsta filmer som någonsin gjorts, skulle jag tro. Vad jag har förståt det så släppte dom inte ens filmen när den var klar, utan väntade typ 3-4 år eller så innan dom släppte den. Jag tycker dom kunde väntat typ 30-40 år innan dom släppte skiten eller bara skitit i alltihop och laggt ner hela projektet.

Just ja, höll på att glömma det. Leatherface i den här filmen är transvestit. Bara det säger väl en del om den här sörjan, inte sant?

Nej, se dom 3 första filmerna igen istället, om ni vill se dom gamla TTCM-filmerna, för den här sörjan kommer ni bara bli deprimerade och självmordsbenägna av. En annan grej, Kim Henkel borde aldrig mer få bli involverad i ett filmprojekt, idioter som han borde inte få göra filmer.

Uwe Boll! Kom tillbaka! Snälla! Allt är förlåtet!

En sista grej bara, den här filmen är också känd som The Texas Chainsaw Massacre: The Next Generation (därför det står så på bilden, duuuh..).

http://www.imdb.com/title/tt0110978/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0