Nikos The Impaler (aka Violent Shit 4: Nikos The Impaler)

Det här är en fristående uppföljare till Våldsamt Skit-serien.

Filmen är jävligt snurrig och jag begrep inte riktigt "storyn", men jag ska göra ett försök att förklara den iaf. Filmen inleds med att man får se en barbar (Nikos alltså) som ska bli avrättad 1002 f.Kr. Han säger att han är odödlig och kommer komma tillbaka för att ta ut sin hämnd på släktingar till avrättningsmobben.

Tiden spolas fram till typ nutid. Det ska vara en utställning med romänska tavlor och annat joks och en historielärare ska dit och hjälpa till. Några av hans elever dyker även upp. Efter en "något" makaber återuppståndelse börjar Nikos slakta folk till höger och vänster.

Den här filmen är inte bra, överhuvudtaget och det är, självklart, Andreas Schnaas som står för regin även den här gången, samt så tar han självfallet hand om titelrollen. Varför den kallas för "Nikos The Impaler" förstår jag inte riktigt... han pålar nämligen inte en jävel igenom hela filmen.

En sak jag tyckte var lite lustig var att Lloyd Kaufman dök upp i en snabb roll som sig själv och som nästan alltid fick han på pälsen. En annan grej jag tyckte var lite lustig var att dom hade tryckt in en scen i filmen där dom är på en biograf, filmen som visas är Zombie Doom... ja, alltså, Violent Shit III då. Om man tittar i bakgrunden i en snabbscen får man även se postern för VS3 (samma bild som jag har på min recension om den filmen), samt att man får se en annan bild på filmen i en videobutiks skyltfönster (det står Zombie Doom på fodralet).

Återigen försöker Schnaas driva med Tysklands f.d diktator och slänger in en, lite för fet, kopia av Adolf Hitler i slutet av filmen, som får skallen avhuggen.

Effekterna är som vanligt. Storyn är ganska tråkig, visserligen händer det väl lite saker och så, men den känns ändå lite halvdöd och jag kände efter ca 50 minuter att jag inte riktigt var sugen på att se klart den, men bestämde mig för att se klart den likförbannat för att slippa skiten sen.

Sen var det en grej jag reagerade på och satt och funderade på större delen av filmen efter jag märkt det; varför reagerar inte en jävel ute på gatan när Nikos knallar runt? Hade jag sett Nikos kuta runt med ett så jävla stort svärd som han har, så hade iaf inte jag stått och tittat på. Jag hade nog laggt benen på ryggen rätt kvickt.

Även om ni har sett dom tre första Våldsamt Skit-filmerna, så tycker jag ni kan låta bli den här, bl a pga att den inte har ett skit med föregående filmer att göra, samt att den är trist. Några gapskratt fick man dock, men det var pga filmen var så halvdåligt gjord så man kunde inte låta bli.

Eh..ja. Det var det. Mycket nöje med Våldsamt Skit-filmerna.

http://www.imdb.com/title/tt0309916/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0