The Children

Jag, som många andra, älskar Troma releaser. Men även Troma har släppt en hel del skit som inte ens borde ha fåtts släppas, men även en och annan film som är halvduglig, men som man troligtvis kommer glömma inom ett par dagar. Detta, är en sådan film.

Efter att en läcka i ett kärnkraftverk, vilket resulterat i att ett stort moln av radioaktiva ämnen släppts lös ut i det fria, försvinner några barn som åkte i skolbussen på vägen hem i den lilla hålan Ravensback, New England. Sheriffen Billy Hart hittar ganska snart den övergivna bussen, och inleder sökandet efter de försvunna barnen. Vad han inte vet är, att de kommer snart dyka upp... och de har förändrats.

Ja, vad kan jag säga egentligen? Filmen är en film som duger att slötitta på. Den är inte direkt skrämmande, men den är inte slaskig heller. Att det var en Troma film blev jag förvånad över, bland annat pga att jag inte har läst så mycket om den här filmen innan jag såg den.

Effekterna var riktigt sunkiga, vilket är ganska Troma-style iofs. Att filmen är ifrån 1980 märks ganska väl också, bland annat pga hur personerna i filmen går klädda. En av barnen (som ser mer ut som en ungdom) har byxorna uppdragna nästan till armhålorna. Härliga 80-talet, inte sant?

I stora drag så kommer jag troligtvis glömma bort den här filmen inom ett par dagar, men som sagt, den duger att slötitta på. Den underhåller något så när, skådespelarna är ganska trovärdiga och de verkar kunna agera och inte läsa direkt ur manuset, effekterna (som jag tidigare nämde) är riktigt sunkiga, men det är ju iofs en Troma release jag skriver om, så what the hell.

http://www.imdb.co.uk/title/tt0080527/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0