Nightmare At Noon

Mardrömmar uppstår tydligen inte enbart om nätterna.

En grupp oidentifierbara regeringsagenter förgiftar vattnet intill den lilla hålan Canyonlands. Snart börjar dom som druckit vattnet förändras till zombie-liknande dårar, och strax därpå bryter kaos ut i den lilla staden.

En feg, och gnällig, advokat och en hard-as-hell liftare slår sig ihop med sheriffen och hans biträde (som råkar vara hans dotter också) för att stoppa agenterna och återställa invånarna i den lilla staden.

Jag är faktiskt ganska imponerad. Jag hade inte några jättestora förväntningar på den här filmen, men jag blev glatt överaskad när jag såg den här lilla fina skräck/actionfilmen. Effekterna var bra, och den innehöll ett och annat nattsvart skämt som jag garvade till av.

Skådespelarna var riktigt bra, och det var rätt kul att se George Kennedy (Naked Gun-filmerna) i en av de viktigaste rollerna. Storyn var bra och filmen höll ett högt tempo och några direkt tråkiga scener fanns egentligen inte. Men den innehöll också en del scener som var rent utsagt löjligt förutsägbara, tyvärr.

I helhet en riktigt jävla bra film. Gillar man filmer med en del våld, en story som har högt tempo och som innehåller en och annan garv-scen, så go for it!

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0100261/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0