Dracula II: Ascension

Uppföljaren till Dracula 2000.

En obdusent och en kille som kör lik till bårhuset kommer in med en kraftigt sönderbränd kropp. De upptäcker att kroppen de har framför sig är en vampyr och ringer till obdusentens kille som är typ en forskare (dessutom ringer en okänd person till dom och erbjuder dom en stor summa pengar för kroppen). De sticker till hans gamla föräldrars gamla kåk (som ser mer ut som ett slott) och lägger ner kroppen i ett badkar med blod. Vampyren vaknar snart upp och en i gänget dör. Strax därefter kommer en annan kille in (han som erbjöd dom pengar) och hjälper dom att stoppa vampyren.

Dom tar vampyren till ett övergivet badhus och fortsätter sin forskning där. Snart dyker dock en präst upp, som är en sorts "impaler", en vampyrdödare alltså. Men det är andra som har andra planer än att döda vampyren.

Andra filmen i Dracula 2000-serien kan suga min håriga bleka jävla röv. Den är så jävla patetiskt skitdålig så jag vill bara gråta över skiten. Hur i helvete kan man göra en uppföljare till en redan totalt värdelös film?! Och dessutom, GÖRA DEN ÄNNU SÄMRE?! VAD FAN?!

Slutet i den här skitfilmen får för i helvete slutet i The Amityville Horror att likna något i stuk med en storfilms avslutning. Jag satt och tänkte "Ja......ha???", och kände mig blåst på konfettin så att säga. Slutet är inget riktigt slut, utan snarare ett stort fuck you åt tittaren.

Skådespelarna var, konstigt nog, lite bättre än i första filmen och kändes inte riktigt lika jävla korkade. Men storyn var skitlöjlig, dialogerna var skittråkiga, några direkta blodscener fick man knappt se och dessutom gjorde inte Dracula nästan någonting utöver att han stod på nån underlig grej typ större delen av filmen och tittade på när dom andra sullade runt. Visst låter det som en lovande film?

Att dessutom Roy Scheider (Jaws, Jaws 2) var med i den här jävla sörjan är för mig ofattbart, även om han enbart är med i typ 1 minut i hela filmen, som en präst. Jag tror att det var det enda jag gillade med den här filmen. Att Scheider dök upp lite hastigt. Utöver det så skulle jag kunna strypa idioten/idioterna som skrev manuset till den här skitfilmen.

Ärligt talat så hade jag nog hellre sett Jaws: The Revenge eller The Texas Chainsaw Massacre: The Next Generation igen, istället för att titta på den här skiten. Fy fan i helvete.

Ta inte ens i den här filmen med tång och handskar! Håll avstånd ungefär som om filmen vore rena böldpesten!

http://www.imdb.co.uk/title/tt0336325/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0