Dracula 2000

Dracula återvände år 2000.

Efter att ett gäng (korkade) tjuvar brytit sig in i ett valv hos Mr. Van Helsing, för att sno värdesaker så som tavlor, guld osv, hittar de bara en silverkista som de inbillar sig innehåller värdesaker. De snor kistan och pyser iväg. Senare lyckas de öppna kistan, och snart vaknar kistans invånare till liv. Van Helsing beger sig iväg för att leta reda på kistan, och utan att märka det har han sin unge vän Simon efter sig, som vill hjälpa till.

I samma veva som allt det här händer, börjar Mary, en ung kvinna i New Orleans, få kraftiga halloucinationer och mardrömmar. Hon anar dock inte hur verkliga hennes syner och drömmar kommer bli, väldigt snart.

Den här vampyrfilmen är nog en av tidernas mest korkade filmer. För det första så är karaktärerna så jävla frustrerande tråkiga att titta på, och för det andra måste den här filmen innehålla mest idioter någonsin i en film (kanske inte iofs, men man kan börja fundera iaf!).

I lite mer än 100 år (103 år för att vara exakt) har tydligen Van Helsing gubbfan försökt ta död på Dracula, han har provat "allt". Silver, heligt vatten osv. Det gamla vanliga, alltså. Utom solljus. Dessutom är filmen något jävla trög också för den delen. Actionscenerna är stentrista att titta på och man sitter bara och väntar på att något intressant ska hända, utan att det någon gång händer något sådant. Just ja, jag höll på att glömma det. Flertalet av skådespelarna är rena skämtena, och ser mest ut som fån när de för en dialog.

Och som vanligt, är ju självfallet gamle Wes Craven inblandad i den här skiten. På senare år har Craven varit inblandad i diverse dyngfilmer där han har varit exekutiv producent, vilket för mig är ganska obegripligt. Med tanke på hans gamla klassiska skräckfilmer, så som A Nightmare On Elm Street. Fast jag antar att han börjar bli som John Carpenter, alltså att han medverkar i filmprojekt som kan klassas mest som skräp.

Jag kan också informera om att jag såg den här, dyngfilmen, för några år sen när den gick på TV1000. Minns inte riktigt vad jag tyckte då, men jag tyckte troligtvis den var halvdan.

Kort och gott så blev jag nästan grinfärdig när jag tittade på den här filmen. Den är tråkig, korkad, trög och usel på diverse olika sätt. Håll avstånd!

http://www.imdb.co.uk/title/tt0219653/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0