Deadline

Holländsk lågbudget kortfilm, med zombies.

Efter att en kärnreaktor har smullit skickas ett tvteam ut för att undersöka saken. Teamet tar sig in i Powersoft-byggnaden för att leta svar. Dom hittar ett kontor som ser mer ut som ett slagfält. Mitt i kontoret hittar dom en överlevande, som berättar vilka fruktansvärda saker som har hänt de senaste timmarna. Men är han så ensam som han verkar?

Jaaa. Enkel och simpel story. Skådespelare som håller måttet. Effekter som är grymt snygga fastän dom knappt hade någon budget alls till filmen.

Den här filmen var riktigt bra. Jag läste lite om den innan jag såg den, och jag kan bara konstatera att den är värd dom 21 minutrarna den rullar på. Jag har sett zombiefilmer som har sämre effekter, men med en större budget, än vad den här hade. Vad jag har förståt det så hade dom bara 4000 euros att utgå ifrån, och dom spelade in den under 12 nätter, tydligen.

Ja, dom har iaf gjort ett jäkligt bra jobb måste jag säga. Iaf med tanke på den korta tiden dom gjort den och hur deras effekter ser ut, hur skådespelarna agerar osv.. riktigt imponerad faktiskt!

Får ni tag i den, så kika på den. Den är värd det.

http://www.imdb.com/title/tt0287979/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0