Dark Floors

"Skräckrockar"-bandet Lordis film.

När Ben och hans autistiska dotter Sarah är på sjukhuset där Sarah vårdas bestämmer sig Ben för att sticka därifrån pga att personalen på sjukhuset menar på att dom ska göra olika undersökningar på Sarah, vilket Ben inte vill. Väl inne i hissen på väg ner till utgången, händer något och ljuset släcks. När Ben, Sarah, sjuksköterskan Emily, en säkerhetsvakt (som jag inte minns namnet på), en kostymnisse med nallebjörnar och en luffare (han ser iaf ut som en sån), kommer ut ur hissen ligger sjukhuset öde.

Sällskapet märker dock snart att saker och ting inte stämmer överhuvudtaget, utöver dom tysta gångarna inne på sjukhuset.

Jaaa.. till att börja med vill jag säga att jag tyckte filmen var bra, fram till det totalt värdelösa slutet. Men samtidigt som den var bra, spännande osv, hej och hå, så blev det lite grötigt till och från och jag började fundera vad manusförfattaren egentligen tänkte på när han skrev manuset.

Varför? Ja, t ex så hoppade dom väldigt mycket mellan olika saker i filmen. Emellanåt blev det hål i storyn som inte fylldes igen i slutet, vilket gjorde mig besviken. Och slutet, som jag skrev innan, var totalt värdelöst och fick mig att sitta och stirra på filmen och säga "Ja...ha?" och se ut som århundradets frågetecken. Filmen slutade alldeles för tvärt och flertalet hål fylldes, som sagt, inte igen. Man fick ingen förklaring på vissa saker, helt enkelt.

Skådespelarna var väl halvdana, men dom gjorde ganska bra ifrån sig och dom kändes inte allt för träiga iaf.

Effekterna var riktigt bra, och sminkningen var riktigt nice. Samt att hela Lordi-bandet (vad jag vet iaf) medverkade i filmen var ganska nice. Dom fyllde en ganska viktig funktion i filmen.

Filmen i helhet blir godkänd, men jag tycker dom kunde ha gjort bättre ifrån sig med slutet och inte bara klippt av filmen så som dom gör. Man blir bara förvirrad och fundersam vad dom egentligen tänkte med när dom gjorde slutet.

http://www.imdb.com/title/tt0985025/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0