Fright Night

Klassisk skräck/komedi från 85.

Charley Brewster är en riktig skräckfantast och följer varje kväll programmet 'Fright Night' som leds av Peter Vincent, en gammal skräckfilmsskådespelare. En natt upptäcker Charley att två män bär in något som liknar en gravkista i det gamla, sen länge tillbaka övergivna, grannhuset.

Kort efter att dom nya grannarna har flyttat in hittas flera kvinnokroppar. Och snart blir Charley varse om att den nya grannen, Jerry Dandrige, har mörka hemligheter.

Ja jävlar. Som sagt, det här är en riktig klassiker. Effekterna är riktigt nice, sminkingen är thumbs up, skådespelarna är bra (för en B-film, så klart) och storyn är intressant (tycker jag iaf). Och självklart har jag sett den här filmen flertalet gånger, fast det hade ni nog redan gissat.

Jaaa.. jag vet ärligt talat inte riktigt vad jag ska säga mer om den här filmen. Jag älskar den, mycket mer än så kan jag inte säga. Den innehåller lite våld, en nypa svart humor och riktigt snygga sminkningar på.. eh.. ja. Se filmen så förstår ni!

Lita aldrig på era nya grannar!

http://www.imdb.com/title/tt0089175/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0