Blood Rage

En slasher ifrån 83, men som tydligen släpptes på nytt 87, under titeln Nightmare At Shadow Woods.

1974. Jacksonville, Florida. En av två tvillingbröder mördar brutalt en man som har sex med sin flickvän (antar jag) i sin bil på en drive-in-bio, och lägger hela skulden på sin bror.

Tio år går, och den beskyllda, men oskyldiga, brodern sitter inlåst på en mentalinstitution. Den andra brodern lever med sin mor i det fria. Men snart lyckas den inspärrade brodern rymma ifrån institutionen.

Och snart börjar kropparna samlas på hög...

Det här är en riktigt våldsam film, med en och annan riktigt blodig och slafsig scen. Om man bortser ifrån det något inkompetenta skådespeleriet så är det en ganska duglig underhållningsfilm. Effekterna är ganska bra, och man sitter inte och skakar bara på huvudet för att det ser enbart töntigt ut.

Storyn är dock förbannat tunn, och förstör filmen väldigt mycket tycker jag. Den känns som en ren ursäkt för att få visa en massa övervåld, typ. Fast, jag har ju inte sagt att övervåld inte är kul att titta på iofs.

Men utöver en tunn story, så verkar några av karaktärerna helt hjärndöda. T ex i en scen så ser ett fruntimmer vår käre mördare komma gående i lugn takt, och hon står bara och skriker och ojar sig, utan att röra sig en centimeter. Varför? Ja, jag har ingen aning. Hon verkar då helt körd i huvudet iaf, eller så orkade inte filmteamet spela in en scen där hon skulle jagas också.

Kortfattat så är filmen inte värdelös, men den duger enbart som underhållningsvåld och inget annat. Den är inte speciellt spännande, men den är våldsam och innehåller en och annan trevlig scen. Mer än så har den inte att erbjuda.

Visst ja. Jag glömde en sak. Vem fan brukar städa hela sitt hus mitt i natten?

http://www.imdb.com/title/tt0085253/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0