The Taking Of Pelham One Two Three

TV-film som är en remake av en film från 74.

Mitt på ljusa dagen slår fyra stycken kapare, ledda av Mr. Blue, till mot ett tunnelbanetåg och tar 14 personer som gisslan och kräver 5 miljoner dollar i lösensumma. Poliserna Anthony Piscotti och Ray jobbar frenetiskt för att försöka rädda gisslan och stoppa kaparna.

Tack vare att jag inte har sett originalet från 1974 har jag ingen aning om de gjort om filmen eller om de har följt originalet till punkt och pricka (gjort en rip-off, alltså).

Det jag kan säga om den här TV-remaken är att den är ganska ok, utöver flera idiotiska karaktärer som verkar rejält blåsta. Exempelvis en kvinna som säger "Jag har varit med om det här förr. Jag kommer inte klara av det igen.". Som om kaparna skulle bry sig ett jävla dugg i det.

En annan sak som jag lyfte på ögonbrynet av var att poliserna i filmen pratade om gisslan på ett sånt sätt att det verkade inte spela någon som helst roll om någon av gisslan blev skjuten. I vanliga fall brukar det vara viktigt att ingen i gisslan blir skjuten, men uppenbarligen skiter de här poliserna i vilket.

Skådespelarna var vad man kan räkna med när det är TV-film. Storyn är bra och är lite av en nagelbitare till och från.

En helt ok TV-film som är typ som alla andra TV-thrillers, mer eller mindre.

http://www.imdb.com/title/tt0140594/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0