The Eye (2008)

Jessica Alba i remaken av The Eye.

Sedan fem års ålder har violinisten Sydney Wells (Alba) varit blind tack vare en olycka hennes syster Helen orsakade. Efter en ögonoperation börjar Sydney se hemska saker och efter en kort tid förstår hon att det är döda eller döende människor hon ser. Med hjälp av Dr. Paul Faulkner försöker hon att lösa mysteriet.

Själva storyn är inte speciellt originell eller nyskapande, men framförandet är gjort på ett ganska snyggt sätt vilket gör att filmen blir ganska bra. Att Alba har huvudrollen höjer filmen lite mer dessutom då jag personligen tycker att hon är en duktig, och riktigt snygg, skådespelerska. De övriga i rollistan är ju givetvis bra också. Effekterna är småcoola också.

Alla vet i regel att jag hatar remakes, men tack vare att jag inte har sett originalfilmen kan jag inte jämföra de båda filmerna. Jag tycker den här filmen är bra hur som helst. Inte top-notch, men bra.

http://www.imdb.com/title/tt0406759/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0