Superstition

En, för mig, gammal klassisk skräckfilm.

Polisen har hittat flertalet kroppar i ett gammalt hus som är ägt av kyrkan och misstänker att det är en satanistisk kult som står bakom dåden. Snett efter flyttar en prästfamilj in i huset. Kort efter att de har flyttat in börjar mystiska olyckor att inträffa och en ung präst börjar rota i husets historia som går tillbaka nästan 300 år i tiden.

Jag spelade in den här från kanal 5 för ca 9 år sen och när jag tittade på den för första gången älskade jag den. Efter det såg jag den flertalet gånger och jag gillade den bara mer och mer ju fler gånger jag såg den. Nu var det ett par år sen jag såg den senast tack vare att jag har ingen som helst aning om vart VHS-bandet är.

Nu när jag har sett den återigen, på dvd, så måste jag säga att den håller sina mått fortfarande. Den har en del gore, en del småkusliga scener och en och annan chockscen som jag kände hur gåshuden spred sig över armarna av.

Skådespelarna är medelmåttiga men trovärdiga. Effekterna är stundtals riktigt bra, men ett par av dem är smått skrattretande. Storyn är bra och är driven på ett snyggt och schysst sätt, även om den är smått seg stundtals.

Men tack vare att det är en barndomsfavorit och att den fortfarande håller måtten som en bra skräckfilm så gillar jag den fortfarande.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0084739/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0