Little Devils: The Birth

Smådjävular i en Z-grade film.

Efter att den unge forskaren Dr. Lionel hittar ett gyttjebad med en underlig lera tar han prover av leran och beger sig hem. Men något händer hemma och leran verkar ta kontroll över Lionel. Lionel konstruerar flertalet lerdockor av leran som senare får liv och börjar döda de som gett honom problem.

Jag spelade in den här filmen från TV4 för ett par år sedan och tyckte den var ganska ok när jag såg den första gången. Efter att ha sett den ett par gånger glömde jag bort den och råkade få nys om den nu igen.. och såg om den.

Jag skulle vilja säga att det här är ungefär som att ramla ner i ett bottenlöst hål och likförbannat slå i botten. Den är kategoriserad som komedi/skräck även om den misslyckas med båda delarna. Den är varken rolig eller skrämmande. Några skratt får man sig dock, men jag antar att det man garvar åt inte är meningen att man ska skratta åt.

Effekterna är riktigt chessiga och rent av löjliga. Skådespelarna är förvånansvärt ganska ok. Men fastän skådespelarna är ok så stör jag mig som satan på flera av karaktärerna i filmen, bland annat den nyfomaniska husvärdinnan som verkar ha en fetisch för heltäckningsmattor. Storyn är ett skämt, mer än så behöver jag nog inte skriva.

I helhet är det en usel Z-grade film som inte är speciellt givande att titta på, men det finns också jävligt mycket sämre filmer.

http://www.imdb.com/title/tt0133064/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0