Cidade de Deus (aka City Of God)

Originaltiteln är Cidade de Deus, internationella engelska titeln är City Of God.

Storyn följer flertalet olika personer i stadsdelen Cidade de Deus, i Rio de Janeiro. Deras uppväxt, vad de råkar ut för, vad de blir inblandade i etc. Alla händelser ses ur ögonen på berättaren Buscapé (Rocket), en ung svart pojke som är för rädd för att bli en kriminell slumgangster men för smart för att ta underbetalda skitjobb.

Det finns en väldigt djup story bakom det jag har skrivit, men om jag ska skriva den så lär jag få lov att spoila halva filmen, vilket jag givetvis inte tänker göra.

Tack vare min vän O så införskaffade jag mig den här filmen och såg den. Jag hade inga förhoppningar eller förväntningar på filmen alls, utan tänkte bara se den tack vare att O gjorde en request på den. Jag måste säga att jag är riktigt nöjd med den här filmen. Den är riktigt gripande och är av den sorten som skippar skitsnacket och visar den blodiga verkligheten.

Skådespelarna var riktigt övertygande och gjorde ett bra jobb framför kameran. Storyn var driven på ett schysst sätt och gick fram och tillbaka mellan "nutid" och "dåtid", för att kunna förklara diverse olika saker.

Har man inte sett den tycker jag man ska se den.

Rekommenderas!

http://www.imdb.com/title/tt0317248/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0