Children Of The Night

Vampyrfilm.

När två tjejer går ner i en gammal krypta för att genomföra en "ritual", för att tvätta bort "skiten" från sig själva för att aldrig återvända till den lilla staden, råkar en av dem tappa sitt krusifix som far igenom vattnet och landar i huvudet på Czakyr's (en uråldrig vampyr) huvud.

Snett efter åker en lärare, från en närliggande stad, till den lilla hålan (efter att en vän har bett honom att göra det) för att kolla upp vad som kan ha hänt med en av tjejerna och hennes mormor, tack vare ett underligt medelande på telefonsvararen.

Väl framme upptäcker läraren hur det ligger till och hans väns teori om vampyrer kanske stämde ändå.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: vampyrfilmer faller inte mig i smaken utan jag tycker såna här filmer är skittråkiga. Det här är absolut inget undantag. Med tanke på att de härjar runt med biblar och hallelujah-snack gör det inte hela mycket bättre.

Många (ok, nästan alla) skådespelare är urusla och en unge i filmen hade jag gärna gett en knytnäve mellan ögonen tack vare att han är urusel som skådespelare och jag stör mig allmänt på honom. Dryga fula skitunge. Effekterna är.. ok, antar jag. Jag har sett värre. Storyn är cheesig som satan och hade faktiskt kunnat fungera, men tack vare taskiga skådespelare samt en massa jävla trams om biblar och annat skit dödar det intresset ganska snabbt för min del.

Är man inte en härdad vampyrfilmstittare och bara MÅSTE se alla vampyrfilmer, så stay the fuck away. Det här är skräp, all the way.

http://www.imdb.com/title/tt0103957/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0