Brain Smasher... A Love Story

Småskojig film som är klassad som action/komedi, fastän det bara avlossas 8 skott i hela filmen (ja, jag har räknat).

Fotomodellen Samantha Crain's syster, Cammy, ber henne att smuggla ett paket ifrån Europa till Oregon, Portland. Väl i Oregon upptäcker hon att hennes syster försöker stoppa ett gäng kinesiska shaolinmunkar från att få tag i paketets innehåll.

Efter att ha lyckats fly springer Samantha på Ed "Brain Smasher" Molloy, en dörrvakt med stålnävar. Tillsammans försöker de stoppa shaolinmunkarna.

Jag såg den här filmen för första gången för många år sedan och gillade den riktigt mycket då. Nu när jag tittar på den igen gillar jag den inte riktigt lika mycket, men det innebär inte att den är kass utan snarare tvärtom. Den är stundtals riktigt skojig och erbjuder en del rejäla gapskratt, men jag tycker inte den håller riktigt hela vägen.

Andrew "Dice" Clay var skojig som Brain Smasher, Teri Hatcher var den heta fotomodellen Samantha och Yuji Okumoto var cheesig som skurkledaren.

Helt ok B-film i min mening. Den underhåller så pass att man inte stänger av den iaf.

http://www.imdb.com/title/tt0106475/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0